Furcsa Zsuzsa

Coaching

Nyiss ajtót a teljesítmény fejlődésének!

A coaching mára már egy nagyon ismert és ezzel együtt sokszor elcsépeltnek titulált munkaforma, ezért nagyon fontos körbejárni, hogy egy-egy szakember milyen segítséget tud nyújtani, milyen módszertannal dolgozik, milyen tapasztalattal bír.

Munkám során elsősorban munkahelyi coaching folyamatokat kísérek, ahol egy meghatározott cél mentén facilitálom az ügyfelemet, céljának elérése érdekében. 

Milyen problémák, helyzetek esetén, tud segíteni a coaching?

  • vezetői coaching (személyes vezetői hatékonyság fejlesztésére, vezetői elszigetelődés,

kényes vezetői feladatok, mint pl. vezetővé válás, visszajelzés, elbocsájtás, vezetői stílus, vezetői identitás kérdésének vizsgálata, stb.)

  • konfliktushelyzetek tisztázása egy szervezeten belül
  • erőforrás optimalizálás
  • időmenedzsment problémája
  • motiváció hiánya
  • munka-magánélet egyensúlya
  • önbizalomhiány, önismeret segítése
  • személyes célok és karrierterv megfogalmazásának segítése
  • hatékony kommunikáció, érdekérvényesítés, asszertivitás
  • delegálás hiánya, vagy elégtelen volta
  • Shadow coaching (tréningen elsajátított ismeretanyag gyakorlatba való átültetésének
  • követése)

Kinek való a coaching?

Mindenkinek segítség, aki úgy érzi, hogy külső segítségre van szüksége, de nem feltétlenül érzi, hogy egy terápia keretein belül szeretné ezt megtenni. Életünk bármelyik szerepében előfordulhat az, hogy szükségünk lenne egy „külső szemre”, amit a hozzánk közel álló emberek nem tudnak biztosítani, legyen az munkahelyi terep vagy a magánélet szférája.  Direktebb munkaforma ez, mint pl. a szupervízió, ezért aki úgy gondolja, hogy konkrét iránymutatásokra, visszajelzésre van szüksége, mindenképp a coachingot válassza. 

Mi a coach feladata?

Cél, hogy a segítő szakember kérdései által közelebb kerüljön az ügyfél a kijelölt céljának eléréséhez. Általában ez egy szerteágazó terület, ahol a coach feladata, hogy tartsa a fókuszt a kijelölt fejleszteni kívánt területen, illetve az ügyfélen. Ideális esetben egy elgondolkodtató, jóleső beszélgetés során, ülésről ülésre közelebb kerül az ügyfél önmagához és a céljához. A coach feladata a szakmai keretek tartása, és egy biztonságos tér megteremtése, team esetén pedig – mindezek mellett – a csapatban rejlő potenciál kiaknázása, valamint a felismerések és változások katalizálása. 

Milyen formában lehet coachingot igénybe venni?

  • Vezetői coaching 
  • Egyéni coaching
  • Team coaching (Egy munkahelyen dolgozók számára, egy közös cél elérése érdekében.)

Minden esetben folyamat jelleggel dolgozunk, ami min. 5 alkalmas üléssorozatot jelent, általában 2 heti rendszerességgel, ami igény szerint meghosszabbítható. 

Minden coaching folyamatot egy un. nulladik találkozó előz meg, ahol az ügyfél és a coach egyeztetik elvárásaikat, elképzeléseiket a folyamattal kapcsolatban. Ezen a díjmentes találkozón kölcsönösen eldöntjük, hogy tudunk-e kapcsolódni egymáshoz, készek vagyunk-e a közös munkára. 

Ajánlatot kérek